جمع دانشجویی بینالود(خاطرات من در بینالود2)

دانشجویان امروز بینالود مدیران فردا

چند منبع مقالات و پروژه های دانشجویی

 

بچه ها راستی برای ((روش تحقیق)) استاد حسینیان چندتا منبع خیلی خوب و معتبر گذاشتم بد نیست شما هم یک سری بهش بزنید

http://library.sharif.ir/parvan/home

www.askerica.org/eric/adv-search

www.erica.net/pare/articles.htm

www.jobiran.com/tests

 

 

 

[ سه شنبه 27 فروردين 1392برچسب:منبع مقالات و پایان نامه های دانشگاهی, ] [ 15:3 ] [ زینب ] [ ]
آیا در دین زرتشت آیین بردگی بوده است؟

 

 

آنچه مسلم است این است که برده داری در زمان پادشان منسوب به دین زرتشتی وجود داشته است چنانچه نقل می کنند خسرو پرويز در حرمسراي خود كنيزان فراواني داشت و والي آذربايجان در زمان انوشيروان يكهزار و هفتصد نفربرده رومي ,حبشي و ترك داشت و چهار صد كنيز داشت .(بردگي در ايران باستان ,ص73(
در دوره ساسانيان نيز برده داري شايع بوده است و هر يك از بزرگان برده هاي فراواني داشتند.(بردگي در ايران باستان ,ص 73(

در ایران باستان و آئین زرتشت نیز بردگی به صورت های گوناگون رواج داشت.آرتورکریستن سن مستشرق دانمارکی در کتاب ایران در زمان ساسانیان می نویسد: ایرانیان اکثراً دست اسیران جنگی را بر پشت بسته و آنها را به عنوان غلامی می فروختند… خریداران خود را مالک جان بردگان می دانستند)ایران در زمان ساسانیان، آرتور کریستن سن، ترجمه رشید یاسمی، ص۲۴۰ و۳۴۴ (

بسیاری از بردگانی که برای نجبای هخامنشی و پارسی کار خانگی می کردند (مانند نانوایان ، آشپزها، ساقیان ، و خواجه سرایان )، نیز از میان نمایندگان ملتهای شکست خورده گرفته می شدند. پارسیها تعداد معینی از این بردگان را از بازار برده فروشان می خریدند (هرودوت ، 8.105).
باید به این نکته توجه داشت که دانسته های ما دربارة برده های تحت تملیک خصوصی در ایران نادر و اتفاقی است .

بر روی ادامه ی مطلب کلیک کنید 


ادامه مطلب
[ سه شنبه 27 فروردين 1392برچسب:برده داری در ایران,تاریخ برده داری در ایران, ] [ 14:23 ] [ زینب ] [ ]
5فناوری تکان دهنده در 5 سال آینده

 

 

 

شرکت فناوري آي‌بي‌ام طبق برنامه هرساله خود به انتخاب ۵ فناوري بديع پرداخته که طبق برآورد آن، زندگي بشريت را طي ۵ سال آينده تغيير خواهد داد.
در ششمين برنامه پيشگويي‌هاي «۵ در ۵»، اين شرکت ابتکاراتي همچون امکان برقراري ارتباط از طريق سه‌بعدي، باتري‌هايي با سوخت هوا و استفاده از رايانه‌ها براي انرژي‌بخشيدن به شهرها مطرح شده‌اند.
اين پيش‌بيني‌ها بر اساس بازار و گرايش‌هاي اجتماعي مورد انتظار براي متحول کردن زندگي انسان و همچنين فناوري‌هاي جديد آزمايشگاه‌هاي شرکت آي‌بي‌ام در سراسر جهان هستند.
در پنج سال آينده، نوآوري‌هاي فناوري به روش‌ها و با امکاناتي که توصيف آن در پي مي‌آيد، زندگي انسان را متحول خواهند کرد:

 اين پيش‌بيني‌ها بر اساس بازار و گرايش‌هاي اجتماعي مورد انتظار براي متحول کردن زندگي انسان و همچنين فناوري‌هاي جديد آزمايشگاه‌هاي شرکت آي‌بي‌ام در سراسر جهان هستند.
در پنج سال آينده، نوآوري‌هاي فناوري به روش‌ها و با امکاناتي که توصيف آن در پي مي‌آيد، زندگي انسان را متحول خواهند کرد:

ارتباطات سه‌بعدي بي‌درنگ با دوستان
در ۵ سال آينده، تعاملات سه‌بعدي به شما اجازه خواهد داد تا با هولوگرامهاي سه‌بعدي، با دوستانتان بي‌درنگ تعامل داشته باشيد. در حال حاضر فيلم‌هاي تلويزيوني و سينمايي به سوي استفاده از اين فناوري پيش رفته و با پيچيده‌تر و کوچکتر شدن دوربين‌هاي هولوگرافي سه‌بعدي براي قرار گرفتن در گوشي تلفن همراه،‌ مي‌توان با تصاوير ارتباط برقرار کرده، به جست‌وجو در اينترنت پرداخته و به شيوه‌هاي جديد با دوستان گفت‌وگو کرد.
دانشمندان در حال کار براي تبديل گفت‌وگوهاي ويدئويي به حضور از راه دور سه‌بعدي هستند. اين شيوه از پرتوهاي نوري منتشر شده از اجسام براي ساخت يک تصوير از آنها استفاده مي‌کند. همچنين اين شيوه منجر به هوشمندتر شدن اطلاعات ديجيتالي خواهد شد.
دانشمندان مرکز تحقيقاتي آي‌بي‌ام اکنون در حال کار بر روي راه‌هاي جديد ساخت اطلاعات سه‌بعدي بوده و به دنبال فناوري هستند که به مهندسان اجازه خواهد داد تا وارد طراحي بناها و برنامه‌هاي نرم‌افزاري شده و به شبيه‌سازي‌هايي از چگونگي شيوع بيماري در سراسر جهان‌هاي سه‌بعدي تعاملي بصورت بلادرنگ و با کمترين ميزان تحريف بپردازند.

باتري‌هايي که از هوا براي توليد انرژي استفاده مي‌کنند
از ديگر پيش‌بيني‌هاي اين شرکت ماشين‌آلات بين‌المللي کسب و کار، ارتقاي ترانزيستورها و فناوري باتري بوده که دستگاه‌ها را تا ۱۰ برابر بيشتر روشن نگه داشته و يا حتي در دستگاه‌هاي کوچک ديگر نيازي به وجود باتري نخواهد بود.
دانشمندان به جاي باتري‌هاي سنگين ليتيوم يوني امروزي در حال کار بر روي باتري‌هايي هستند که مانند انسان از هوا براي واکنش با فلز پر انرژي استفاده کرده و يک مهارکننده کليدي را در باتريهايي با طول عمر بيشتر از بين خواهد برد. در صورت موفقيت،‌ نتيجه يک باتري سبک، پرقدرت و قابل شارژ مجدد خواهد بود که قادر به انرژي بخشيدن به هر چيز از خودرهاي برقي گرفته تا دستگاه‌هاي مصرفي است.
همچنين آي‌بي‌ام تصميم دارد در صورت امکان، باتري را از ميان برداشته و ميزان انرژي هر ترانزيستور را تا کمتر از ۰٫۵ ولت کاهش دهد. در اين صورت دستگاه‌هايي مانند تلفن همراه و کتاب‌هاي الکترونيکي نيازي به باتري نخواهند داشت.

دست‌يابي به مجموعه عظيم اطلاعات با شکل‌گيري گروه جديد شهروندان دانشمند
در پنج سال آينده، حسگرهاي موجود در گوشي، خودرو، کيف پول و حتي نوشته‌هاي درون سايت توئيتر به جمع‌آوري اطلاعاتي پرداخته که به دانشمندان يک تصوير کلي و فوري از محيط فرد ارائه خواهد داد. مي‌توان از اين داده‌ها براي مبارزه با گرم شدن جهان، نجات گونه‌هاي در معرض خطر و رديابي گياهان يا حيواناتي که ايستم اطراف جهان را به خطر مي‌اندازند، استفاده کرد.
در پنج سال آينده، طبق پيش‌بيني سالانه «پنج در پنج»، يک گروه جديد از شهروندان دانشمند ايجاد خواهد شد که با استفاده از حسگرهايي که اکنون موجوديت دارند، به ايجاد مجموعه‌هاي عظيم اطلاعاتي براي تحقيقات خواهند پرداخت.
آي‌بي‌ام اخيرا به ثبت شيوه‌اي پرداخته که يک سيستم را قادر به انجام تجزيه و تحليل دقيق پس از واقعه از رويدادهاي لرزه‌اي مانند زمين‌لرزه کرده و همچنين هشدارهاي اوليه را براي رويدادهايي مانند سونامي که ممکن است در پي زلزله رخ دهند، ارائه مي‌دهد. از ديگر قابليت‌هاي اين اختراع، توانايي اندازه‌گيري سريع و تحليل منطقه خسارت‌ديده از يک زلزله براي کمک به اولويت‌بندي واکنش‌هاي اضطراري مورد نياز پس از بلاياي طبيعي است.

حمل‌ونقل شخصي و پاياني بر گزارشات ترافيکي سنتي
در سال‌هاي آينده، فناوري‌هاي تحليل پيشرفته به افراد در يافتن مسيرهاي کم‌ترافيک و سريع براي دستيابي به مقصد خود از طريق توصيه‌هاي شخصي کمک خواهند کرد.
سيستم‌هاي ترافيک قابل تطبيق به طور مستقيم به يادگيري الگوها و رفتار مسافر براي ارائه ايمني مسافرتي و اطلاعات مسير پوياتر نسبت به مسافران امروزي خواهند پرداخت.
دانشمندان آي‌بي‌ام در حال ساخت الگوهاي جديد براي پيش‌بيني نتايج تغيير مسيرهاي حمل‌ونقل براي ارائه اطلاعاتي هستند که گزارشات ترافيکي سنتي را پشت سر خواهد گذاشت. محققان با استفاده از مدلهاي رياضياتي جديد و فناوري‌هاي تحليل پيش‌بيني‌کننده به تحليل و ترکيب چندين سناريوي محتمل مؤثر بر انتخاب مسير مناسب از جمله عواملي مانند حوادث ترافيکي، محل جاي‌گيري فرد، ساخت‌وسازهاي کنوني در حال برنامه‌ريزي جاده‌اي، روزهاي شلوغ هفته، ساعت کاري، رويدادهاي محلي و آب‌وهوا خواهند پرداخت.

تامين انرژي شهري با استفاده از رايانه‌ها
نوآوري‌هاي انجام شده در رايانه‌ها و مراکز داده، منجر به ايجاد فناوري‌هايي شده که از گرما و انرژي اضافي اين دستگاه‌ها براي گرمايش ساختمانها در زمستان و تامين انرژي تهويه مطبوع در تابستان استفاده مي‌کنند. فناوري‌هاي جديد اين شرکت مانند سيستم‌هاي آب‌سردکن روي تراشه مي‌توانند به بازيافت انرژي حرارتي پردازشگرهاي رايانه‌اي براي ارائه آب داغ در ساختمان‌ها بپردازند.
يک پروژه آزمايشي در سوئيس، با استفاده از سيستم رايانه در کنار اين فناوري قرار است تا ۳۰ تن از انتشارات دي‌اکسيد کربن در سال بکاهد.
يک شبکه مويرگ‌هاي ميکروسيالي در کاهش گرما با سطح هر تراشه در خوشه رايانه متصل بوده که آب را تا حدود ميکرون‌ها فلز نيمه‌رسانا پمپاژ مي‌کند. با اين ميزان نزديکي جريان آب به هر تراشه، مي‌توان گرما را بطور کارآمدتري حذف کرده و همچنين آب داغ در اختيار داشت.

 

[ جمعه 23 فروردين 1392برچسب:5 فناوری پیش بینی شده,5 فناوری متحول کننده دنیا در 5 سال آینده, ] [ 13:8 ] [ زینب ] [ ]
ایام تسلیت

 

مادر دو بخش است:


"ما" و "در"


و قصّه ی یتیمی "ما"از کنار "در" شروع شد!!


ایّام تسلیت!

 

[ سه شنبه 20 فروردين 1392برچسب:تسلیت برای ایام فاطمیه, ] [ 21:48 ] [ زینب ] [ ]
یک تقدیر

مثل همیشه استاد با کت شلواری مرتب و اتو کشیده وارد کلاس شد وقتی چهره ی بشاش استادو رو میبینی نا خدا گاه میخندی فکر میکنی دنیای خیالش خیلی قشنگ تر از دنیا خیالته، جوانه ولی میشناسه دانشجو رو اخلاقشو ،میگه  و میخده ولی با هر خندش، دنیا حرفو یاد میگیرم. واسه دانشجو وقت میذاره با علاقه،دانشجو  اینو میفهمه و روز به روز بیشتر میخواد پا روی جای قدم های اون بذاره،صادقانه میگم سر کلاسش فقط و فقط حواست به استاد، شیوه های فن بیان وانتقال مطلب به خوبی اجرا میکنه همیشه بروز حرف میزنه علمشو به قول ما بچه ها هر روز اپدیت میکنه.فکر میکنم اولین استادم هست که واقعا از نزدیک دیدم که بچه ها واسه نمره کلاسش نمیرن

این اساتید هستن که روح  آدم هارو مثل آیینه صاف و مثل یک سوهان صیقل میدن و بزرگ میکنند

[ سه شنبه 20 فروردين 1392برچسب:تقدیر از استاد تشکر از استاد, ] [ 9:48 ] [ زینب ] [ ]
تریبون آزاد

تریبون آزاد

میخواستم از همین جا از همه ی استادای خوب و تک بینالودی تشکر کنم  به خصوص استاد بزرگوارم آقای ژاله ثانی و از همین جا بهشون بگم که آقای ژاله ثانی شما بهترین رمز موفقیتو به من یادآوری کردین( آخرین جلسه ی سال91) من به شخصه واقعا میگم نه بخاطر حرفایی که زده شد بلکه نظر شخص خودم به شما افتخار میکنم به خاطر باورهاتون و علمتون

همیشه پیروز و سربلند باشین

 

[ دو شنبه 19 فروردين 1392برچسب:قدر دانی,سپاسگذاری, ] [ 23:27 ] [ زینب ] [ ]
احتیاط...خطر سقوط

سه چيز را با احتياط بردار:

قدم،قلم،قسم.

از سه چيز كار بگير:

عقل،همت،صبر.

از سه چيز دوري كن:

دروغ،ريا،حق الناس.

سه چيز را هميشه در نظر بگير:

خدا،مرگ،همسر و احساس او.

[ دو شنبه 19 فروردين 1392برچسب:, ] [ 23:21 ] [ زینب ] [ ]
خدمت

تنها آن زمان كه انساني رشد يافته، پخته، هوشيار و آگاه شوي خواهي توانست به مردم خدمت كني. بلي تنها در چنين حالتي مي تواني خدمت كني، چون چيزي داري كه مي تواني تقسيم كني : عشق و مهرباني. چيزي داري كه ياري رسان است : درك و خرد.((اشو))

[ دو شنبه 19 فروردين 1392برچسب:, ] [ 22:8 ] [ زینب ] [ ]
چشم ها را باید شست جور دیگر باید دید..

میخ های روی دیوار

پسر بچه ای بود که اخلاق خوبی نداشت و همه اطرافیان از این رفتار او خسته شده بود ند روزی پدرش او را صدا کرد وگفت پسر دلم می خواهد کاری برای من انجام بدهی پسر گفت باشه

پدر اورا به اطاقی برد و جعبه میخی بدستش داد و گفت پسرم از تو می خواهم که هر بار که عصبانی شدی میخی بر روی این دیوار بکوبی
روز اول پسر بچه 37 میخ به دیوار کوبید . طی چند هفته بعد ؛ همان طور که یاد می گرفت چگونه عصبانیتش را کنترل کند تعداد میخهای کوبیده شده به دیوار کمتر میشد .
او فهمید که کنترل عصبانیتش آسانتر از کوبیدن میخها بر دیوار است

به پدرش گفت و پدر نیز پیشنهاد داد هر روز که می تواند عصبانیتش را کنترل کند ؛‌ یکی از میخها را از دیوار بیرون آورد.
روزها گذشت و پسر ک بلاخره توانست به پدرش بگوید که تمام میخها را از دیوار بیرون آورده است .
پدر دست پسرک را گرفت و به کنار دیوار برد وگفت : پسرم تو کار خوبی انجام دادی اما به سوراخهای دیوار نگاه کن دیوار هر گز مثل گذشته نمی شود وقتی تودر هنگام عصبانیت حرفی را میزنی ؛ آن حرف ها هم چنینی آثاری را در دل کسانی که دلشونو شکستیم به جای می گذارند که متاسفانه جای بعضی از اونها هرگز با عذر خواهی پر نمیشه .




ما چطور هیچ تا حالا فکر کردیم چقدر ازاین میخها در دیوار دل دیگران فرو کردیم


بیایم از خدا بخواهیم که به ما انقدر مهربانی وگذشت بدهد تا
هر گز دردیوار دل دیگران میخی فرو نکنیم

نگرش

 

[ پنج شنبه 8 فروردين 1392برچسب:, ] [ 16:45 ] [ زینب ] [ ]
شرط بندی عجیب این دختر با همکلاسی هایش

این دختر با دوستانش شرط بسته بود که صندلی را از استاد کشیده تا زمین بخورد. وقتی که استاد نشسته بود دختر به سمت وی رفته و ناگهان صندلی را میکشد!! به عکس العمل دوستان دختر دقت کنید که هرگز تصور چنین کاری را نمیکردند.

[ پنج شنبه 8 فروردين 1392برچسب:شرط بندی عجیب با همکلاسی ها, ] [ 13:34 ] [ زینب ] [ ]
نیروی درونی

 اگر یک تخم مرغ توسط نیروی بیرونی بشکند ، زندگی پایان می یابد.

        ولی اگر توسط یک نیروی درونی بشکند ، زندگی آغاز می یابد

                      بهترین چیزها از درون اتفاق می افتند.

[ چهار شنبه 7 فروردين 1392برچسب:, ] [ 15:31 ] [ زینب ] [ ]
کلید های خوشبختی

  به کسانیکه پشت سرتان حرف میزنند بی اعتنا باشید،

        آنها به همان جا تعلق دارند:

                        دقیقا "پشت سرتان

[ چهار شنبه 7 فروردين 1392برچسب:, ] [ 14:35 ] [ زینب ] [ ]
14 رهنمود برای تغییر و پیشرفت

14 رهنمود زیر ایجاب می کند تا آمادگی پذیرش هرگونه تغییر ضروری را داشته باشید، از آنها عبرت بگیرید و پیشرفت کنید

1- ارزش

شیوه کارکرد شما پیوسته با بنیادی ترین ارزش ها و اعتقادات تان سازگار است. آنچه ارزش هایی را که به راستی به آنها باور دارید، بیان می کند، گفتار، کردار و گزینش هایتان به خصوص هنگام عصبانیت است.

2- عادت


دست کم 95 درصد از اعمال شما از سر عادت است. می توانید عادت هایی که کامیابی تان را تضمین می کنند، در خود پرورش دهید و تا زمانی که رفتار مورد نظر به طور خودکار و ناخودآگاه به وجود نیاید، تمرین و تکرار آگاهانه داشته باشید.

3- گزینش


زندگی شما برآیند انتخاب شما تا الان است. هر کسی و هر جایی که هستید، به دلیل گزینش ها و تصمیم هایی است که تا این لحظه گرفته اید. به هر کاری که رو می کحنید، بر پایه ارزش های غالب در آن زمان است. حتی دست نزدن به هیچ کاری نیز گونه ای گزینش شمرده می شود؛ چرا که همواره در انتخاب اندیشه های خود آزادید، مهار کامل حیات تان و تمام آنچه برایتان روی می دهد، در اختیار خودتان است و بس.

4- دگرگونی

تغییر، اجتناب ناپذیر است و چون با دانش و فناوری رو به پیشرفت هدایت می شود با سرعتی سنجش ناپذیر با گذشته در حال حرکت است. وظیفه تان این است که استاد تغییر باشید نه فدایی اش.

5- مسوولیت

هر جا و هر چه هستید، از آن روست که خودتان اینطور خواسته اید. مسوولیت کامل آنچه که هستید و آنچه خواهید داشت، برعهده خودتان است.

6- پاداش


دنیا در نظم و تعادل کامل به سر می برد. شما پیوسته پاداش کامل اعمالتان را می گیرید. همیشه از همان دست که می دهید، از همان دست می گیرید. هر گاه از عالم بیشتر دریافت می کنید، به این علت است که بیشتر می بخشید.

7- آمادگی

شانس، به هم پیوستن موفقیت آمادگی است و عملکرد مطلوب، در نتیجه آمادگی کامل به وجود می آید. خوشبخت ترین افراد، آنهایی هستند که در مقایسه با افراد ناکام، وقت بیشتری را به کسب آمادگی جهت انجام کار سپری می کنند.

8- حد توان

هیچ گاه برای انجام تمام کارها وقت کافی موجود نیست، اما همیشه برای اجرای کارهای مهم فرصت کافی وجود دارد. هر چه بیشتر به کار بپردازید، کارایی تان بیشتر می شود اما در صورتی که بخواهید بیشتر از میزان توانتان کارهای گوناگون را برعهده بگیرید، پیامدش این است که متوجه می شوید توانتان برای انجام کارها محدود است.

9- نرمش پذیری


در تعیین آرمان هایتان قاطع باشید اما در مورد شیوه دستیابی به آنها، انعطاف پذیر باشید. در دوره تحولات سریع، رقابت شدید و کهنده شدنِ دمادم همه چیز، نرمش پذیری از شرایط عمده کامیابی به شمار می رود

.

10- صداقت

خوشبختی وقتی به سراغتان می آید که هماهنگ با والاترین ارزش ها و ژرف ترین باورهای خود زندگی کنید. همواره با آن بهترینِ بهترها که در درونتان است، صداقت داشته باشید.

11- احساس


شما در زمان اندیشیدن، دریافتن و مصمم شدن، صددرصد احساسی عمل می کنید. با حستان مصمم می شوید و با خردتان توجیه می کنید. از آنجایی که مهار افکارتان در دست خودتان است، خوشبختی شما هم به میزان اراده تا در مهار اندیشه هایتان بستگی دارد.

12- جایگزینی


ذهن خودآگاه تان به طور همزمان قادر است یک اندیشه را در خود جای دهد، اعم از مثبت یا منفی. شما می توانید با جایگزینی پندارهای مثبت، به جای افکار منفی به خوشبختی برسید. ذهن همچون باقی است که در آن گل یا علف هرز می روید.

13- تکرار


تکرار، بهای کسب مهارت است. چیزی را که پیاپی و مرتب تکرار می کنید، به شکل عادت جدید ذهنی و عملی درمی آید.

14- تلاش غیرمستقیم

در ارتباط با دیگران، اعمال غیرمستقیم بیشتر باعث کامیابی می شود. برای داشتن یک دوست خوب، باید یار موافقی باشید. چنانچه مایلید بر دیگران اثر بگذارید، باید شما نیز تحت تاثیر آنها باشید. برای ایجاد و حفظ روابط دوستانه، اول باید خودتان فردی محبوب باشید.

[ پنج شنبه 1 فروردين 1392برچسب:, ] [ 19:6 ] [ زینب ] [ ]
مجله اینترنتی دانستنی ها ، عکس عاشقانه جدید ، اس ام اس های عاشقانه